فرم ارزیابی و ارزشیابی سوالات امتحانی
نام و نام خانوادگی طراح سوال ..............
منطقه .......................آموزشگاه ..........................نوبت ..........................سال تحصیلی.......................
درس......................رشته...................................
جدول شماره (1):ملاک های فنی سوالات درس
شماره سوالهایی که مورد در آنها رعایت نشده است |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
موارد |
ردیف |
|
|
|
|
|
|
سوالات باید از آسان به مشکل تنظیم شوند.(ترتیب قرار گرفتن می تواند بر اساس سطوح حیطه شناختی یا فصل کتاب یا...باشد) |
1 |
|
|
|
|
|
|
باید از انواع سوالات استفاده شود.(چند گزینه ای-تشریحی-صحیح/غلط-جورکردنی و....) |
2 |
|
|
|
|
|
|
هر سوال باید یک هدف آموزشی را بسنجد. |
3 |
|
|
|
|
|
|
بارم هر سوال باید با جواب مورد نظر متناسب باشد. |
4 |
|
|
|
|
|
|
در تدوین سوالات باید بودجه بندی کتاب رعایت شود. |
5 |
|
|
|
|
|
|
متن یک سوال نباید راهنمای پاسخ آن سوال یا سوال دیگر باشد. |
6 |
|
|
|
|
|
|
سوالات باید با رعایت دقیق و دور از ابهام طرح شوند. (همه دانش آموزان باید برداشت یکسان از سوال داشته باشند.) |
7 |
|
|
|
|
|
|
اهداف مهم کتاب باید در کل آزمون مورد توجه قرار گیرد. |
8 |
|
|
|
|
|
|
سوالات باید از روایی لازم برخوردار باشد.(سوال باید برای سنجش هدف مورد نظر مناسب باشد) |
9 |
|
|
|
|
|
|
برای پاسخ سوالات تشریحی باید دامنه و حدی در نظر گرفته شود. |
10 |
جمع امتیاز امتیاز:40 |
جدول شماره (2):رعایت سطوح حیطه شناختی
انحراف از ملاک |
نمره اختصاص یافته |
شماره سوال |
نمره ای که ابد(نمره ملاک)می باید اختصاص ی |
سطوح حیطه | |||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
دانش |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
فراگیری |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کاربرد |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تجزیه و تحلیل |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ترکیب |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ارزشیابی |
|
جمع انحراف از ملاک | ||||||||||||||||||||
7×(مجموع انحراف از ملاک -20)=امتیاز |